Rabu, 18 November 2015

Ho'oponopono - Penyembuhan Diri Menyembuhkan Lain

Ho'oponopono - Penyembuhan Diri Menyembuhkan Lain

Bayangkan sebuah kolam renang yang dipenuhi dengan air jelas hanya menjemput anda untuk melompat. Kemudian anda menonton seseorang pergi ke kolam renang dan buang dalam secawan air berlumpur. Adakah ia merosakkan kolam untuk anda?

Yang besar seperti kolam iaitu, air kotor ditambah kepadanya bermakna ia tidak lagi jelas dan tulen.

Sekarang bayangkan bahawa setiap molekul air merupakan satu orang. Bukan air kotor, konflik antara dua orang berlaku. Sama seperti air kotor kesan kepada keseluruhan kolam, menjadikannya tidak lagi tulen, konflik hubungan kesan kepada seluruh kumpulan orang.

Daripada hubungan betul, seorang yang lain, terdapat ketegangan dan konflik.

We Are All Bersambung

Analogi ini bertujuan untuk mewakili saling kemanusiaan dan kerosakan yang boleh dilakukan dengan hanya "sedikit" konflik. Konflik ganti rugi keseluruhan. Ia adalah serupa dengan kesan domino. Anda menolak satu domino dalam garis domino dan mereka jatuh satu demi satu.

Apabila dua orang bercanggah kesan kemusnahan merebak. Saya menyakiti anda. Anda marah dan kemudian mengambil ia keluar pada juruwang di kedai yang lebih perlahan daripada saya mahu. S / dia marah dan mengambil ia keluar pada anaknya apabila dia menuntut. Pemain muda itu tidak lagi gembira dan bertindak balas dengan pestering adiknya.

Yang benar adalah bagaimana kita mengendalikan perasaan buruk kita mempunyai kesan eksponen kepada orang lain. Kami tidak hanya pendek dengan juruwang. Kami pendek dengan semua orang kita bersentuhan. Kami tidak tahu sejauh mana kerosakan akibat satu peristiwa boleh pergi.

Yang benar adalah bahawa kita semua saling berkaitan satu dengan yang lain. Kami, sesungguhnya, One.

Ho'oponopono: Anda dan Satu lagi Are One

Ho'oponopono adalah teknik elegan mudah untuk membawa penyembuhan kepada keseluruhannya. Dalam Ho'oponopono anda sedang penyembuhan keseluruhan dengan menyembuhkan diri sendiri. Tiada "yang lain." Terdapat hanya anda.

Katakan anda mengalami kesulitan dalam hubungan. Anda kecewa dengan kata-kata orang yang lain yang digunakan untuk luka anda. Anda mahu untuk menyembuhkan hubungan dengan menyembuhkan orang lain.

Untuk proses ini, ia adalah penting untuk menyedari bahawa orang lain itu adalah anda. Yang anda penyembuhan adalah diri sendiri. Tumpuan anda tidak keluar pada orang lain. Tumpuan anda terletak dalam diri sendiri. Anda dan "yang lain" tidak berasingan, anda adalah salah.

Untuk menyembuhkan kemarahan di tempat lain, anda sembuh kemarahan dalam diri anda. Sebaik sahaja itu sembuh, hubungan akan berubah. Hubungan anda dengan orang lain akan berubah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar