Rabu, 18 November 2015

Sakit Kaki Pemulihan Home Yang Anda Patut Tahu

Sakit Kaki Pemulihan Home Yang Anda Patut Tahu

Sakit di kaki merujuk kepada rasa tidak selesa dan sakit di bahagian bawah kawasan lutut badan. Ia terdiri daripada lutut, tulang kering dan kaki dan lain-lain Dalam kebanyakan kes sakit kaki itu tidak berbahaya, masih memberi kesan hari biasa dengan rutin hari. Kecederaan dan merosakkan saraf adalah faktor-faktor yang terdiri daripada sakit kaki di dalam badan. Pergerakan dari satu tempat ke tempat dikendalikan oleh kaki. Jadi kaki adalah satu-satunya organ lokomotif badan kita. Apa-apa kerosakan yang disebabkan kepada mereka secara langsung akan mengganggu rejim setiap hari.

Terdapat pelbagai percubaan dan rawatan rumah diuji digunakan melalui peringkat umur untuk mengubati masalah ini ialah:

1. Untuk hasil yang terbaik, balut kawasan yang terjejas dengan Adas merah.

2. Gunakan kelapa membantu dalam menyembuhkan masalah ini.

3. Pemakanan yang betul yang terdiri daripada semua nutrien penting adalah satu kemestian untuk beransur-ansur hilang kelemahan di kaki dan lutut.

4. Cod minyak hati juga sudah cukup untuk mendapatkan semula kekuatan badan.

5. cepat dan berkesan ubat rumah untuk sakit kaki memakan segelintir walnut awal pagi sebelum makan apa-apa yang membantu mengelakkan sakit sendi.

6. Dua sudu serbuk halba ditelan dengan segelas air berfungsi dengan baik dalam menjaga sakit badan jauh.

7. Cara terbaik untuk menyembuhkan sakit kaki adalah dengan melakukan yoga, khas asana gomukh, janusandhi dan pad Uttan asana yang diperolehi khas untuk kaki.

8. Salah satu ubat rumah yang diuji adalah campuran 10-15 gram camphor dengan 200-250 gram minyak mustard dalam botol kaca di bawah matahari hingga cair kapur barus. Urut dengan penyelesaian ini di kawasan yang terjejas sudah cukup.

9. Satu sudu teh kunyit direbus dengan setengah cawan air. Bahagikan penyelesaian ini dalam tiga bahagian yang sama. Ambil penyelesaian ini dengan nisbah yang sama air tiga kali sehari selama tujuh hari.

10. Cuka bertindak sebagai pelega kesakitan semula jadi. Pad kain dicelup dalam larutan cuka digunakan ketat untuk lutut, kaki atau kawasan lain siaran kaki sakit sendi dan sakit kaki juga.

11. pad Hot urutan penahan sakit ideal dan rawatan rumah paling mudah. Ia menenangkan otot dan siaran ketidakselesaan dalam beberapa minit.

12. Garam Epsom ini melimpah dengan magnesium yang merupakan pelega kesakitan terkenal. Sangat digunakan untuk merawat artritis dan juga sakit kaki. Satu mandi di dalam air suam yang dicampur dengan garam ini adalah sakit kaki ubat rumah yang besar.

13. Mandian wap membantu menyembuhkan masalah ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar